Jak Postępować w Razie Problemów z Zamówieniem
Niezadowolony z otrzymanego produktu lub usługi? Jesteśmy tu, aby Ci pomóc! Nasza procedura reklamacyjna zapewnia szybkie i skuteczne rozwiązanie wszelkich problemów z Twoim zamówieniem. Oto pięć kroków, które należy podjąć, aby zgłosić reklamację i uzyskać satysfakcjonujące rozwiązanie:
- Krok 1: Przeczytaj uważnie warunki gwarancji i politykę reklamacji na stronie internetowej sklepu. Zwróć uwagę na okres, w którym można składać reklamacje, oraz warunki wymiany lub zwrotu produktu.
- Krok 2: Skontaktuj się z obsługą klienta
Skontaktuj się z obsługą klienta sklepu internetowego, używając dostępnych środków komunikacji, takich jak e-mail, telefon lub formularz kontaktowy na stronie. Poinformuj ich o swojej reklamacji, podając szczegóły, takie jak numer zamówienia, nazwa produktu, opis problemu i oczekiwane rozwiązanie (np. zwrot pieniędzy, wymiana produktu). - Krok 3: Przesłanie dokumentów
W zależności od wymagań sklepu, możesz być poproszony o przesłanie dokumentów, takich jak zdjęcia uszkodzenia produktu lub dowód zakupu. Upewnij się, że dostarczasz wszystkie niezbędne informacje. - Krok 4: Oczekiwanie na odpowiedź
Sklep internetowy powinien odpowiedzieć na twoją reklamację w określonym czasie, zazwyczaj w ciągu kilku dni roboczych. Upewnij się, że masz dostęp do swojej korespondencji, aby śledzić postęp reklamacji. - Krok 5: Rozwiązanie reklamacji
Po rozpatrzeniu reklamacji sklep podejmie decyzję odnośnie do rozwiązania problemu. Może to obejmować zwrot pieniędzy, wymianę produktu na nowy, naprawę produktu lub inną formę rekompensaty. Postaraj się być otwarty na propozycje sklepu i wyjaśnienia, jeśli są one dostarczone.
- Kupujący, niebędący Konsumentem w rozumieniu przepisów ustawy Kodeksu Cywilnego (Dz. U. z 2014 r., poz. 121 ze zm.) obowiązany jest do sprawdzenia przesyłki w obecności kuriera. W przypadku stwierdzenia braków lub uszkodzeń Produktów, należy sporządzić protokół szkody, który będzie podstawą do rozpatrzenia reklamacji.
- W przypadku Konsumentów, Sprzedawca zaleca sprawdzenie przesyłki w obecności kuriera. Niesprawdzenie przesyłki nie wstrzymuje ewentualnej reklamacji, aczkolwiek w przypadku dokonania takiej weryfikacji procedura reklamacyjna będzie znacznie usprawniona.
- W przypadku stwierdzenia, iż Produkt jest wadliwy, Kupujący obowiązany jest poinformować o tym Sprzedawcę.
- Reklamacja powinna zawierać opis wady Produktu, datę jej powstania oraz żądanie Kupującego. W celu ułatwienia procedury reklamacyjnej Sprzedawca udostępnia na stronie Sklepu internetowego Załącznik
- Do reklamowanego Produktu należy dołączyć Dowód zakupu lub jego kopię.
- Kupujący zobowiązany jest do odesłania reklamowanego Produktu.
- Reklamacje należy kierować na adres: KLP Sp. z o.o., ul. Chabrów 52/5, 45-222 Opole.
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedawca zwróci się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
- Sprzedawca zobowiązuje się do ustosunkowania się do złożonej przez Kupującego reklamacji w przeciągu 14 dni. Brak odpowiedzi ze strony Sprzedawcy po upływie wskazanego w poprzednim zdaniu terminu skutkuje uznaniem reklamacji za uzasadnioną.
- Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada została stwierdzona przed upływem 2 lat od wydania Produktu Kupującemu.
- Nieznaczne różnice wynikające z indywidualnych ustawień komputera Kupującego – a w szczególności monitora – nie mogą być podstawą do reklamacji zakupionego Produktu.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi wobec Kupujących będących przedsiębiorcami w rozumieniu art. 43 (1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r., poz. 121 ze zm.) – zostaje całkowicie wyłączona.
GWARANCJA
- Produkty oferowane w Sklepie internetowym objęte są gwarancją, której udziela Sprzedawca.
- Szczegóły procedury gwarancyjnej znajdują się na karcie gwarancyjnej dołączonej do Produktu.
- Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień Kupującego z tytułu odpowiedzialności Sprzedawcy za wady fizyczne i prawne Produktu w zakresie określonym ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks Cywilny (Dz. U. z 2014 r., poz. 121 ze zm.).
- Gwarancja trwa przez okres 12 lub 24 miesięcy. Czas trwania określony jest na fakturze i dołączonej karcie gwarancyjnej.
- Zakres terytorialny gwarancji ogranicza się do terenu Rzeczpospolitej Polskiej – tzn. Kupujący wywożący towar poza teren Rzeczpospolitej Polskiej zobowiązany jest do dostarczenia towaru na serwis na swój koszt i odpowiedzialność.